دانسته هایی درباره ی الگوریتم های گوگل 

داشتن یک سایت پر ترافیک نیازمند رعایت اصول اساسی سئو سایت است . سئو سایت بهبود مجموعه ای از فرایندهای قابل تعریف برای سایت است و به طور کلی از دو قسمت تشکیل می شود ؛ سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت . موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت ها از الگوریتم های مختلفی استفاده می کنند . برای تسلط به سئو و بالاآوردن سایت در گوگل هر شخصی که به دنبال علم سئو است ابتدا باید با الگوریتم های گوگل آشنا شود و سپس به دنبال تکنیک های حرفه ای سئو باشد .

در این مقاله سعی داریم تعدادی از مهم ترین الگوریتم های گوگل را معرفی کنیم و دلیل استفاده از هر کدام را نیز بیان کنیم .

انواع الگوریتم های گوگل

در زیر با الگوریتم های گوگل اشنا می شوید.

با دانستن این الگوریتم اطلاعات و توانمندی های خود را افزایش دهید.

الگوریتم های گوگل به شما کمک میکنند تا سایت خود را سئو کرده،

تا بتوانید سایت خود را در موتور های جستجو بالا بیاورید.

1- الگوریتم RankBrain گوگل 

الگوریتم های گوگل - الگوریتم RankBrain

گوگل برای مرتب سازی نتایج جستجو از یک سیستم هوش مصنوعی و تکنیک های یادگیری ماشین به نام RankBrain استفاده می کند .

الگوریتم RankBrain وظیفه دارد بر اساس عباراتی که کاربران در موتور جستجوگر گوگل جستجو می کنند،

مفهوم اصلی جستجو را درک کند و بهترین نتیجه را براساس تطابق مفهوم و کلمه ی مورد نظر به کاربر نشان دهد . در نهایت گوگل بر اساس رفتار کاربران نتایج جستجو را بهینه سازی می کند . در طول سال های مختلف الگوریتم های مختلفی از طریق گوگل برای بهینه سازی نتایج جستجو پیاده سازی شدند که هر یک از الگوریتم های گوگل وظیفه ی خاصی را برعهده دارند تا در نهایت گوگل بتواند بهترین نتیجه را نمایش دهد .

1-1 الگوریتم RankBrain گوگل چیست ؟

الگوریتم RankBrain نامی است که شرکت گوگل برای سیستم هوش مصنوعی و تکنیک های سیستم یادگیری ماشین (ماشین لرنینگ) جهت کمک به پردازش نتایج جستجوی خود استفاده می کند و توسط گوگل و بلومبرگ تایید شده است و در اکتبر 2015 شرکت گوگل به صورت رسمی الگوریتم RankBrain را معرفی کرد که در عمل یک الگوریتم کمکی برای الگوریتم مرغ مگس خوار ( در ادامه به آن می پردازیم) است .

پس ؛

الگوریتم RankBrain برای پیدا کردن مطالب و موضوعات مرتبط و بیشتر برای نمایش های خاص و کلمات کلیدی طولانی و دریافت مفهوم و معنای جملات استفاده می شود . الگوریتم های یادگیری ماشین به بررسی و تحلیل داده های موجود می پردازند و با استفاده از هوش مصنوعی سعی در آموزش و یادگیری از نتایج و آزمایش های خود دارند . 

  RankBrain 2-1 چگونه کار می کند ؟

1- درک عبارات جستجو (کلمات کلیدی)

2- بررسی رفتار کاربر در قبال نتایج مختلف (رضایت کاربران)

بهتر است بدانید قبل از معرفی RankBrain گوگل تیم فنی گوگل با استفاده از یک الگوریتم ریاضی نتایج جستجو را رتبه بندی می کرد . این الگوریتم ریاضیاتی صرف نظر از به روز رسانی های دوره ای روند ثابت و همیشگی داشت در صورتی که الگوریتم RankBrain دائما در حال تغییر و یادگیری است .

براساس گفته های رسمی گوگل الگوریتم RankBrain وظیفه ی پاسخ دهی به 50 درصد از کل جستجوی آنلاین را برعهده دارد و از مهم ترین سیگنال های تعیین کننده ی جایگاه و رتبه بندی سایت ها است .

3-1 درک عبارات جستجو توسط RankBrain

الگوریتم RankBrain با استفاده از هوش مصنوعی حجم بالایی از داده ها را به بردارهای قابل درک برای رایانه تبدیل می کند و زمانی که کلمه یا عبارتی را مشاهده کند که با آن آشنایی ندارد شروع به حدس زدن در مورد آن کلمه یا عبارت مشابه با آن می کند،

الگوریتم RankBrain  گوگل به کلمات موجود در جستجو کاربر دقت می کند و به تفسیر مفاهیم کلمات می پردازد .

الگوریتم RankBrain با بررسی منطقه ی جغرافیایی کاربر،

تاریخچه ی جستجو، علایقی که کاربر در گذشته از خود نشان داده و حدودا 200 عامل دیگر به رتبه بندی نتایج جستجو برای نمایش در صفحه ی اول گوگل می پردازد .

4-1 اندازه گیری رضایت کاربران پس از نمایش نتایج جستجو 

عملکرد الگوریتم RankBrain گوگل فقط محدود به شناسایی مفهوم  مورد نظر کاربر نمی شود بلکه پس از نمایش نتیجه ی جستجو نیز الگوریتم RankBrain گوگل سعی می کند تا میزان رضایت کاربر از آن چه نمایش داده شده است را بررسی کند . در واقع رفتار کاربر در صفحه ی نتایج جستجو به این الگوریتم کمک می کند تا درک بهتری از مفهوم مورد نظر او داشته و رتبه بندی نتایج جستجو را بر همین اساس تعیین کند . زمانی که جستجویی در گوگل انجام می شود الگوریتم RankBrain  شروع به بررسی رفتار کاربر و جایگاه صفحات می کند . در این فرایند عبارت جستجو شده، مشخصات کاربر و نتایج نمایش داده شده توسط گوگل ذخیره می شود، در قدم بعدی سایت هایی که توسط کاربر انتخاب می شوند زمان حضور کاربر در هر یک از آن ها بررسی شده و در نهایت میزان رضایت از این صفحات سنجیده می شود .

5-1 پارامترهای مهم الگوریتم RankBrainگوگل

1- پاسخ گویی به سوال کاربران

2- ساده نویسی با رعایت اصول نگارشی

3- بررسی رضایت کاربران از محتوای صفحه

4- سئو داخلی سایت با لینک سای داخلی

5- پارامترهای مهم کاربران قبل از ورود به صفحه

6- رضایت کاربران در هنگام جستجو

2- الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل 

الگوریتم های گوگل - الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار به احتمال زیاد آینده ی سئو را تغییر خواهد داد .

وقتی در ماه سپتامبر الگوریتم مرغ مگس خوار رسما اعلام شد،

مت کات اعلام کرد که این الگوریتم روی 90 درصد جستجو ها تقریبا چیزی بیش از 3/5 میلیارد تاثیر خواهد گذاشت .

1-2 الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

اگر بخواهیم در ساده ترین حالت ممکن الگوریتم مرغ مگس خوار را تعریف کنیم می توانیم بگوییم ؛

یکی از الگوریتم های حامی حقوق کاربران مرغ مگس خوار است .

گوگل به این نتیجه رسید که باید الویت صفحه ی اول و رتبه ی اول با سایت هایی باشد که محتوای با کیفیت تولید می کنند . گوگل به دنبال الگوریتمی بود که بتواند مفهوم و معنی عبارت مورد جستجو را به خوبی تشخیص دهد چون با این کار دیگر محتواهایی که به صورت فله ای چگالی کلمه ی کلیدی را زیاد می کردند در صفحه ی اول قرار نمی گرفتند . همین مورد باعث شد که گوگل در 20آگوست سال 2013 الگوریتم جدیدی را تحت عنوان الگوریتم مگس خوار گوگل برای بهبود موتور جستجو معرفی کند .

2-2 چرا مرغ مگس خوار؟

دلیل این که نام مرغ مگس خوار برای این الگوریتم انتخاب شده ” سرعت و دقت ” آن است .

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل با دقت و سرعت بالایی کلمات را بررسی می کند و مترادف ان ها را تا حد زیادی می شناسد .

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در حالی که محتوای با کیفیت را به جستجوکنندگان نمایش می دهد سایت هایی که سعی دارند گوگل را با تکنیک Keyword Stuffing  دور بزنند جریمه می کند . ( مرغ مگس خوار نام پرنده ی کوچکی است که قادر است به سرعت پرواز کند،از ان جایی که این پرنده در عین کوچک بودن از دقت و سرعت بسیار بالایی برخوردار است گوگل تصمیم گرفت از نام این پرنده برای الگوریتم جدیدش استفاده کند .)

3-2 الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه کار می کند؟

الگوریتم مرغ مگس خوار مکمل دیگر الگوریتم های گوگل است .

در حقیقت مرغ مگس خوار به دنبال درک مفهوم و تا حدود زیادی مترادف و تشابهات با کلمه ی مورد جستجو است . اما نکته ی بسیار جالب و جذابی دارد، الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل علاوه بر اطلاعاتی که کاربر به دنبال آن می باشد اطلاعات ارزنده ی دیگری را هم به کاربر نمایش می دهد .

گوگل با استفاده از گراف دانش می تواند اطلاعات مکملی را علاوه بر اطلاعاتی که مورد جستجویتان بوده است نمایش می دهد . چون وقتی شما کلمه ای را جستجو می کنید دقیقا به دنبال یک هدف مشخص هستید و همین جاست که گراف دانش به گوگل کمک می کند تا شما را به هدف اصلی نزدیک کند .

3- الگوریتم Google Dance

الگوریتم های گوگل - الگوریتم Google Dance

همه چیز از جایی شروع می شود که گوگل باید در هر ثانیه از 24 ساعت در 7 روز هفته پاسخگوی نیازهای کاربران باشد . گوگل برای کیفیت نمایش نتایج به کاربران از الگوریتم Google Dance (رقص گوگل) استفاده می کند . جستجوی کاربران در گوگل بر اساس یک سری کلمات کلیدی انجام می شود و ربات ها و الگوریتم های گوگل از جمله Google Dance از همین موارد برای نمایش نتیجه استفاده می کند .

1-3 الگوریتم Google Dance چیست؟ 

الگوریتم Google Dance یک وظیفه ی اصلی و کلی دارد و آن هم به چالش کشیدن نتایج جستجو است .

براساس عملکرد این الگوریتم گوگل سعی می کند بهترین رتبه بندی را برای سایت ها با کلمات کلیدی مشابه ارائه دهد . گوگل سایت ها را بر اساس فاکتورهای همه سئو لیست می کند . زمانی که شما در گوگل جستجویی انجام می دهید در همان لحظه نتایج مرتب سازی می شود و این نتایج از قبل مرتب نشده اند .

در مورد الگوریتم Google Dance باید به این نکته توجه داشته باشید که این الگوریتم دقیقا جزو الگوریتم های دیگر نیست بلکه بخشی از الگوریتم گوگل است . گوگل وجود این الگوریتم را تا به حال نه تایید کرده و نه تکذیب . الگوریتم Google Dance می تواند یک سات را از رتبه ی 10 به رتبه ی 1 ببرد یا همان سایتی را که در رتبه ی 1 جا خشک کرده را به رتبه های پایین تر منتقل کند، همه چیز دقیقا به Google Dance بستگی دارد .

می توان گفت این الگوریتم به نوعی یکی از تنظیمات گوگل است که به وسیله ی آن می توان سایت ها را به چالش کشید .

الگوریتم Google Dance تاثیر مستقیم بر روی رتبه ی وب سایت و رنکینگ وب سایت شما در نتایج گوگل دارد .

به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین دلایل بالا و پایین شدن رتبه ی سایت شما در سرچ کنسول گوگل به عملکرد الگوریتم Google Dance بستگی دارد .

2-3 Google Dance و تاثیر آن بر نوسانات رتبه ی سایت

بدون شک اگر مدیر یک سایت باشید برایتان پیش آمده که در طول ماه محتواهای زیاد و ارزشمندی تولید کنید .

اما با کاهش و یا افت رتبه مواجه شوید و در نظر خودتان این افت رتبه را یک اتفاق غیر منطقی تلقی کنید و یا حتی از ترس این که ممکن است شرایط بدتر شود مقالات را از روی سایت حذف کرده باشید . شاید هم اقدام به ویرایش و بازبینی مشکلات مقاله کنید . بهتر است هیچ کدام از کارهای بالا را انجام ندهید، چند دلیل برای جابه جا شدن رتبه ی سایت وجود دارد . اگر با انتشار مقاله دچار افت رتبه شدید تحت هیچ شرایطی مقاله را حذف یا ویرایش نکنید ؛ افت رتبه ی سایت به دلیل فعالیت الگوریتم Goole Dance است و دقیقا همین الگوریتم موجب نوسانات رتبه ی سایت و صفحات می شود و شما فکر می کنید مسیر را اشتباه رفته اید .

یکی دیگر از دلایل مهم برای نوسانات رتبه که به کلی باعث سردرگمی و گیج شدن مدیران سایت و وبمستران عزیز می شوند فرایند بک لینک سازی است . زمانی که شما اقدام به ساخت بک لینک برای صفحات خاص می کنید به دلیل تاثیر بک لینک رتبه ی صفحات سایت شما دچار نوسان شده و در کل رتبه ی سایت شما تغییر می کند .

پس یک نکته ی بسیار مهم در فعالیت این الگوریتم وجود دارد و آن هم نوسانات رتبه بندی گوگل است .

این رتبه بندی هیچ ارتباط مستقیمی با انتشار مقاله یا تغییر ساختار سایت شما ندارد و به شدت توصیه می شود ساختار سایت را حفظ کنید .

فقط در یک شرایط افت رتبه گیج کننده است,

آن هم بک لینک سازی است و این مورد نیز چون در حال لینک سازی هستید متوجه می شوید پس اصلا نگران افت ناگهانی رتبه نباشید .

3-3 الگوریتم Google Dance بر چه سایت هایی تاثیر دارد ؟

1- سایت هایی که جدید هستند و به خوبی فعالیت می کنند .

2- سایت هایی که به سرعت در حال افزایش تعداد بک لینک ها هستند .

3- سایت هایی که برای کلمات کلیدی جدید و کم رقابت محتوا تولید می کنند .

4- الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم های گوگل - الگوریتم گورخر

1-4 الگوریتم گورخر گوگل چیست ؟

الگوریتم گورخر گوگل یا Zebra زمانی متولد شد که گوگل به شدت می خواست با سایت های فروشگاهی قلابی مبارزه کند . مت کاتس مدیر سابق بخش اسپم گوگل در سال 2013 اعلام کرد یک فروشگاه عینک فروشی اینترنتی در حد افتضاح به رتبه ی یک گوگل رسیده است . بعد از چند روز این فروشگاه از لیست نتایج حذف شد . همین اعلام نظر باعث شد که متخصصین سئو به تجزیه و تحلیل گفته های مت کات بپردازند و همین باعث شده تا گورخر را به عنوان الگوریتمی از هسته ی گوگل در نظر بگیرند که کارش مبارزه با سایت های ضعیف فروشگاهی است .

2-4 فاکتور های مهم بهینه سازی سایت برای الگوریتم گورخر

1- مشکلات برنامه نویسی سایت را نابود می کند .

2- تجربه ی کاربری و رابط کاربری دو فاکتور مهم

3- استفاده از ویدئو برای معرفی محصول

4- پشتیبانی آنلاین یا چت آنلاین

5- صاحب سایت نباید ناشناس باشد، گوگل متوجه می شود .

6- محتوای کپی فقط اتلاف زمان است .

7- نگه داشتن کاربران در سایت و مشتری مداری

8- در دسترس بودن شرایط و قوانین

9- امتیاز و نظرات کاربران برای گوگل مهم است .

5- الگوریتم Mobile First Index

 

الگوریتم های گوگل - الگوریتم Mobile First Index

 

1-5 الگوریتم Mobile first Index ( موبایل فرندلی) چیست ؟

اگر به طور خلاصه بخواهیم این الگوریتم را توضیح بدهیم می توانیم بگوییم این الگوریتم برای رتبه بندی صفحات در جستجوهای موبایلی پیاده سازی شده است، پس اگر سایت شما موبایل فرندلی نباشد دیگر رتبه ی خوبی در جستجوهای موبایلی نخواهد گرفت .

مفهوم Mobile First Index به طراحی ریسپانسیو ” Responsive ” برمی گردد .

به همین دلیل الگوریتم  Mobile First Index  تلاش می کند تا آن چه را که کاربران موبایل از یک وب سایت انتظار دارند را در الویت قرار دهد .

 2-5 چرا گوگل به جستجو های موبایلی اهمیت می دهد؟

براساس گزارش ها در سال 2016 بیش از 55 درصد جستجو ها در اینترنت از طریق موبایل انجام می شود و این مقدار در برخی حوزه های کاری حتی تا 85 درصد هم می رسد . با افزایش تعداد کاربران موبایل گوگل تصمیم گرفت سرویس جستجوی اینترنتی خود را برای گوشی های هوشمند بهینه کند تا وقتی کاربری با گوشی موبایل خود در اینترنت جستجو کرد تنها سایت هایی به او نشان داده شود که برای نسخه ی موبایل بهینه شده است .

گوگل به دنبال جلب رضایت کاربران از جستجوهای اینترنتی است . هدف از ارائه ی الگوریتم Mobile First Index  این بود که نتایجی که به کاربران موبایلی نمایش می دهد که واقعا برای موبایل بهینه شده و با این کار جستجوگران اینترنت از وبگردی لذت می برند .

3-5 چه سایت هایی تحت تاثیر الگوریتم Mobile First Index قرار می گیرند ؟ 

1- سایت هایی که نسخه ی موبایل و دسکتاپ آن ها یکسان است .

2- سایت های Responsive  یا واکنشگرا

3- سایت هایی که برای نسخه ی موبایل، طراحی و آدرس مجزایی دارند .

4- Dynamic Serving

6- الگوریتم Freshness گوگل

الگوریتم های گوگل - الگوریتم Freshness

1-6 الگوریتم Freshnessگوگل چیست ؟

همه چیز از تولید محتوا شروع می شود .

در حقیقت می توان گفت که این الگوریتم تاریخ انتشار و به روز بودن محتوا را به عنوان یک فاکتور بسیار مهم و کلیدی در تعیین جایگاه سایت در نظر می گیرد .

2-6 چرا الگوریتم Freshness گوگل ساخته شده است؟

هدف اصلی گوگل از ارائه ی این الگوریتم تاکید بیشتری بر تازگی محتوا بود .

کاربران اینترنتی همیشه محتوای تازه را دوست دارند و از محتوای دست اول استقبال می کنند .

در برخی حوزه ها مثل اخبار، اهمیت تازگی محتوا بیشتر می شود و سایت هایی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند باید همیشه محتوای خود را به روز کنند . گوگل پیش از این نیز الگوریتم های مختلفی را برای بهبود نتایج جستجو ارائه کرده است . هر کدام از این الگوریتم ها برای موضوعات خاصی طراحی و پیاده شده اند و در کل هدف همه ی آن ها ارائه ی بهترین نتیجه ی ممکن به جستجوگران بوده است . گوگل تشنه ی تازگی محتوا است و هدف اصلی گوگل از ارائه ی این الگوریتم جلب رضایت کاربرانی بود که به دنبال محتوای تازه بودند .

3-6 چه سایت هایی تحت تاثیر الگوریتم Freshness گوگل قرار می گیرند؟

1- خبری

2- رویدادی

3- سینمایی

4- دانلودی

4-6 چگونه سایت را برای الگوریتم Freshness گوگل بهینه کنیم؟

1- باید مدت زمان حضور کاربر در سایت به تدریج افزایش یابد .

2- به روز رسانی محتواهای قدیمی

3- سرعت عمل در انتشار محتواهای جدید

4- توجه به سیگنال های شبکه های اجتماعی

5- ساخت بک لینک های دائمی و معتبر

6- محتوای همیشه سبز تولید کنید .

7- بک لینک گرفتن از سایت هایی که محتوای جدید منتشر می کنند .

7- الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم های گوگل - الگوریتم پنگوئن

1-7 الگوریتم پنگوئن گوگل چگونه متولد شد؟

داستان تولد گوگل پنگوئن به زمانی برمی گردد که سایت ها بدون توجه به کاربران و هدف جستجوی آن ها اقدام به تولید محتوای اسپم و لینک سازی اسپم می کردند . در گذشته نحوه ی تشخیص گوگل برای محتوا به این صورت بود که اگر تعداد کلمه ی کلیدی در یک محتوا بیشتر باشد یعنی این محتوا به کلمه ی جستجو شده ی کاربران بسیار مرتبط است . در نتیجه سایت هایی که بیش از حد از کلمات کلیدی Keyword Stuffing استفاده می کردند همیشه در رتبه های خوب بودند اما برای کاربر اصلا مورد استفاده نبودند .

داستان به همین جا ختم نمی شود، فاکتور مهم بک لینک به موتور جستجوی گوگل اضافه شد .

لری  پیج یکی از موسسین گوگل، الگوریتم PageRank را اختراع کرد و داستان پیش از پیش جالب شد .

سایت ها باید برای کسب رتبه های بهتر در گوگل رای جمع آوری می کردند و این رای چیزی نبود جز دریافت بک لینک هایی از سایت های دیگر . در حقیقت این روش الگوریتمی برای اندازه گیری رتبه بندی سایت بود و از آن پس بک لینک سازی به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو مطرح شد .

اساس کار الگوریتم پنگوئن گوگل

اساس کار الگوریتم PageRank به این شکل بود که هر بک لینک یک رای تایید برای سایت بود و هر سایتی که بیشترین بک لینک را داشت بدون چون و چرا در صدر نتایج بود . تئوری این الگوریتم این بود که اگر شخصی در وب سایت خود به سایت دیگری لینک بدهد دلیل بر این است که آن سایت یک منبع مهم و احتمالا یک مرجع برای کاربران است .

پس هر چه قدر لینک بیشتر یعنی رتبه بهتر و در نهایت دریافت ورودی از گوگل بیشتر .

از آن جایی که همیشه دست بالای دست بسیار بود تمام سئو کاران جهان روش هایی را برای دور زدن قوانین گوگل پیدا کردند و با روش های خود توانستند در رتبه های بهتر قرار بگیرند . چگونه ؟! فرض کنید سایتی از یک سایت دیگر لینک خریده باشد و تعداد این سایت ها به مرور زمان بیشتر شود بدون شک در کمتر از یک ماه تعداد لینک های یک سایت می تواند به چند هزار برسد و همین کافی بود تا به گوگل بگویی من خوبم !!!

گوگل براساس الگوریتم PageRank امتیاز خوبی برای این سایت ها در نظر می گرفت اما مشکلی وجود داشت دیگر گوگل یک موتور جستجوگر حرفه ای نبود بلکه تبدیل شده بود به یک سیستم پیشنهاد دهنده ی سایت های بد و به درد نخور که صرفا دنبال جذب کاربر با هر روش ممکنی  بودند .

گوگل برای رفع این مشکل دست به کار شد و سعی کرد با پیاده سازی الگوریتم های مختلف سایت های اسپم را جریمه کند و در بدترین حالت به کلی آن ها را از لیست نتایج حذف کند . همین جا بود که الگوریتم پنگوئن گوگل متولد شد و سایت های زیادی در نتایج گوگل دست خوش تغییر شدند .

2-7 الگوریتم پنگوئن گوگل دقیقا چیست؟ 

الگوریتم پنگوئن گوگل google penguin algorithm در حقیقت فیلتری است برای سایت هایی که قصد دارند با روش های سئو کلاه سیاه مانند بک لینک سازی اسپم و پرکردن صفحات با کلمات کلیدی در عملکرد گوگل تغییر ایجاد کنند و همواره در نتایج جستجوی گوگل به عنوان سایت برتر باشند .

در یک کلام الگوریتم پنگوئن گوگل تلاش می کند سایت های اسپم را جریمه کند .

3-7 اهداف اصلی الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

1- مبارزه با لینک سازی اسپم

2- تکرار بیش از حد کلمات کلیدی

8- الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا گوگل یکی از الگوریتم های مهم گوگل در بحث سئو است.

الگوریتم های گوگل - الگوریتم پاندا

1-8 الگوریتم پاندا گوگل چیست ؟

در معرفی الگوریتم پاندا باید گفت وظیفه ی اصلی این الگوریتم مبارزه با سایت هایی است که محتوا های بی کیفیت و کم حجم تولید کرده و سعی می کنند با این تکنیک در نتایج جستجو دیده شوند . الگوریتم پاندای گوگل شانس نمایش محتوا های کم ارزش را کاهش داده و با استفاده از پارامتر هایی که اندازه گیری می کند شانس دیده شدن محتوا های با کیفیت و یونیک را افزایش می دهد .

الگوریتم پاندا گوگل زمانی متولد شد که در پی مزارع محتوا نارضایتی کاربران از سایت ها بسیار بالا رفت و دیگر کاربران نمی توانستند محتوای به درد بخور در اینترنت پیدا کنند . گوگل با معرفی الگوریتم پاندا فاکتور مهمی را برای رتبه بندی صفحات در نظر گرفت . این فاکتور ها تعیین کیفیت محتوا و رضایت کاربر بود و توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی به یکی از مهم ترین عوامل در رتبه بندی سایت ها در گوگل تبدیل شود .

2-8 فاکتور های مهم الگوریتم پاندای گوگل کدامند ؟

الگوریتم پاندا گوگل سایت هایی را جریمه می کند که محتوای بی ارزش و فاقد ارزش افزوده به کاربران ارائه می دهند . پس اگر می خواهید الگوریتم پاندا گوگل شما را جریمه نکند سعی کنید ضعف های زیر را در سات خود نداشته باشید :

1- طراحی بد

2- تبلیغات آزاردهنده

3- محتوای کم ارزش و فاقد ارزش

4- مزرعه ی محتوا

5- محتوای نامربوط با عبارت جستجو شده

بیشتر درباره الگوریتم پاندا بدانید.

الگوریتم های گوگل دائما در حال رشد و تغییر هستند . ما در این مقاله به ویژگی های برخی از ان ها اشاره کردیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیارتان قرار دادیم تا بدانید که برای بهبود سایتتان چه کارهایی باید انجام دهید تا بازدهی بهتری داشته باشد .برای ارتباط با کارشناسان ما و دریافت مشاوره رایگان می توانید در قسمت تماس با ما با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

درباره گروه ما بیشتر بدانید.

درباره برند سازی بیشتر بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست